Honnan származik a WD-40?

wd-40

Talán nincs háztartás az országban, ahol ne lenne megtalálható egy flakon WD-40, illetve szinte minden autó csomagtartójában ott van ez a csodaszer.

Na de gondolkodtál már rajta, hogy honnan származik, mi a háttere? Járjunk utána!

A WD-40 egy ikonikus kenő- és oldószer, amelyet szerte a világon ismernek és használnak. Története az 1950-es években kezdődött San Diegoban, Kaliforniában. Norm Larsennek, a Rocket Chemical Company (Rakéta Vegyipari Vállalat) alapítójának fejéből pattant ki a termék ötlete.

Az ’50-es évek vége az űrverseny kezdetének időszaka volt, így Larsen cége is eredetileg rakétahajtóanyagokat fejlesztett, míg nem jött az ötlet, egy különböző célokra használható kenő- és oldószerről.

Norm Larsen és mérnökei sok kísérletet tettek, mielőtt a megfelelő formulát megtalálták. A végső változat sikeresen kiszorította a vizet, hatékonyan kenőanyagként és rozsdaoldóként működött, és nem volt elektromos vezető, ami az elektromos berendezések és alkatrészek használatakor is előnyös volt.

Larsen és csapata 40 próbálkozás után végre megtalálták a tökéletes formulát, és elkezdték gyártani ezt az új terméket, ami 1958-ban került először csak a környékbéli polcokra.

A „WD” a „Water Displacement” (vízeltávolítás) rövidítése, míg a „40” arra utal, hogy ez volt a 40. kísérlet eredménye a termék fejlesztése során.

A WD-40 hamar népszerűvé vált, mivel sokoldalúan alkalmazható volt, és hatékonyan megoldott számos hétköznapi problémát, például a beszorult csavarokat, a nyikorgó zárakat, vagy az olajfoltokat. Ezeken kívül még további számtalan dologra használható a WD-40.

A termék egyre népszerűbb lett, és az amerikai háztartásokban és műhelyekben is gyakran használták.

Akkora népszerűségre tett szert olyan rövid idő alatt, hogy 1969-ben az 1 termékes céget át is nevezték WD-40-re.

A ’70-es évekbeli tőzsdei bevezetése óta egy stabilan növekvő vállalat, amely nem is próbál többnek látszani, mint ami – a termék designja nagyjából végig változatlan, a termékpaletta pedig kifejezetten lassan bővül.

Időről-időre felvásároltak néhány kisebb céget, illetve bevezettek néhány újabb terméket, de alapvetően ma is ugyanazt az egyszerű, de nagyszerű terméket kapja az ember, mint 60 évvel ezelőtt.

Kép forrása: Pexels.com