Hogyan vigyázhatsz saját és szeretteid egészségére?

család

A rossz általános egészségi állapot egyes betegségek esetén megnehezítheti a gyógyulást. Néha nehéz megmondani, hogy a betegség egy gyógyszer mellékhatása vagy egészségügyi probléma következménye. Éppen ezért javasolják a szakemberek időnkénti rutinvizsgálatokat és kezelések elvégzését, amikor jelentkeznek a kellemetlen tünetek.

Időszakos orvosi vizsgálatok

Egy szakember a kórelőzménytől – egyéni és családi – és a tünetektől függően minden betegnél javasolhatja azokat a vizsgálatokat, elemzéseket, amelyekre szükség lehet. Sok betegség kezelhető, ha időben felismerjük és kezeljük, még a legsúlyosabbak is, mint a szív- és érrendszeri betegségek, vagy a különféle daganatos megbetegedések.

De a mozgásszervi rendellenességek megelőzésébe is segíthet, a budaörsi gyógytorna egyszerre jelent kikapcsolódást és gyógyulást az ízületi- és izomfájdalmakkal szemben.

A megelőzés nemcsak időszakos vizsgálatokat jelent, hanem kiegyensúlyozott életmódot is!

Táplálkozz egészségesen!

  • Fogyassz sokféle gyümölcsöt és zöldséget;
  • Válassz sovány vagy alacsony zsírtartalmú húsokat, valamint különféle halat, borsót, diót és magvakat;
  • Étkezz többször és kisebb adagokat, ez biztosítja az agy és a test folyamatos energiaellátását. Ezenkívül megakadályozza a vércukorszint csökkenését, ami idegességet, ingerlékenységet okozhat;
  • Tartsd szem előtt, hogy az agynak is szüksége van egészséges szénhidrát-, zsír- és fehérjebevitelre, különben negatív hatással lesz a hangulatodra;

Légy aktív!

A rendszeres sport javíthatja az egészséget és rossz közérzetet. A testmozgás növeli az önbecsülést, csökkenti a stresszt, szorongást és depressziót, javítja az alvást és segít az egészséges testsúly fenntartásában.

Nagyon fontos a rendszeres fizikai gyakorlatok elvégzése. Ha egy ideje inaktív életet élsz, akkor ajánlott a fokozatos kezdés.

Pihenj eleget!

Az alvás hatással van a hangulatodra és a testedre is. Az a tény, hogy nem alszol eleget, megnehezítheti a napjaidat, és súlyos problémákkal járhat:

  • nagyobb lesz a depresszió és a szorongás kockázata;
  • nő a szívbetegség és a rák kialakulásának esélye;
  • érinti a memóriát;
  • csökken az immunrendszer működése;
  • nő az elhízás kockázata;

Tanuld meg kezelni a stresszt!

A stressz az élet normális része, mindenkinek kijut belőle. Akkor is érezhetsz stresszt ha a munkád, pénzed, kapcsolataid miatt aggódsz, vagy ha egészségügyi problémád vannak. A stressz kimerültséget okoz, de vannak olyan intézkedések, amit megtehetsz, hogy jobban érezd magad:

  • Lépésről lépésre tedd meg a dolgokat: feszültség alatt álló vagy stresszes emberek számára a rendszeres munkaterhelés elviselhetetlennek tűnhet. A legjobb módja annak, hogy megbirkózz ezzel a mindent elsöprő érzéssel, ha egyszerre csak egy feladattal foglalkozol.
  • Ismerd meg a határaidat: tanulj meg „nem”-et mondani. Ez eleinte nehéz és idegtépő, de egy bizonyos idő után megkönnyebbülést eredményez.
  • Gyakorolj stresszcsökkentő technikákat: csinálj valamit, amit szeretsz, legyen az sport, meditáció, olvasás.
  • Beszélj valakivel: nem kell egyedül megküzdened a stresszel. Ha egy megbízható baráttal, családtaggal, támogató csoporttal vagy tanácsadóval beszélsz, sokkal jobban érzed majd magad.

Kérj szakmai segítséget!

Nyilván a rendszeres rutin ellenőrzések sokak számára hatalmas megnyugvást jelentenek, de ha lehetőség van rá, mindenképp ajánlott elkerülni a gyógyszerek szedését és szükségtelen orvosi beavatkozásokat.

A gyógytorna, akár más terápiával kombinálva segíthet, hogy a fájdalom és a stressz megszűnjön, mindezt személyre szabott kezelés által. Az egészség fontos, és legtöbbször egy egyszerű döntésen múlik!

Kép forrása: Freepik.com

Hirdetés (X)