Hogyan őrizd meg szíved egészségét?

Újbuda Medical Center

Számos módszerrel tehetsz érrendszered védelméért. A dohányzásról leszokás az egyik legfontosabb lépés, de az életmódbeli változtatások, a megfelelő étrend, a mozgás, illetve a mentális egészség fenntartása szintén hozzájárulnak a szív karbantartásához.

A szívbarát étrend legfontosabb elemei

  • Kutatások alapján a hasi zsírfelesleg összefüggésben áll a magasabb vérnyomással és a kóros vérzsírszinttel. Ha extra súlyt cipelsz deréktájon, itt az idő, hogy változtass az étrendeden. Ha kevesebb kalóriát viszel be, és jobban odafigyelsz az adagok méretére, az nagy áttörést hozhat.
  • A rostokban gazdag étrend segíthet csökkenteni az alacsony sűrűségű lipoprotein, vagyis a „rossz koleszterin” szintjét. A rostok forrásai közé tartozik például a bab, a zab, az árpa, az alma, a körte és az avokádó.
  • A túlzott sófogyasztás csökkentése jelentősen képes mérsékelni a koszorúér-betegség kialakulásának esélyét. A feldolgozott élelmiszerek általában magasabb sótartalmúak, ezért magas vérnyomás vagy szívelégtelenség esetén mindenképp érdemes visszavenni a sózásból.
  • Az omega-3 zsírsavakban gazdag étrend szintén segíthet a szívbetegségek kivédésében. Számos hal, például a lazac, a tonhal, a szardínia és a hering gazdag omega-3 zsírsavforrás.

A testmozgás legyen a mindennapok része

Az ülő, inaktív életmód megrövidítheti az élettartamot. Ha íróasztal mellett dolgozol, tarts rendszeresen szüneteket, amikor átmozgatod magad kicsit. Sétálj egyet az ebédszünetben, és a szabadidődben sportolj hetente ötször, alkalmanként legalább 30 percet.

Az aerob mozgás kulcsfontosságú a szív egészségének megőrzéséhez, de nem ez az egyetlen edzéstípus, amelyet érdemes végezni. Az is fontos, hogy időnként erőnléti edzéseket is beiktass a rutinodba. Minél nagyobb izomtömeget építesz, annál több kalóriát égetsz el, ami segíthet fenntartani a szíved egészségének megőrzéséhez megfelelő testsúlyt és fittségi szintet.

Ügyelj a mentális egészségedre is

  • Segíts az elmédnek is kikapcsolódni: az olyan tevékenységek, mint a kötés, a varrás és a horgolás segíthetnek a stressz levezetésében és jót tehetnek a szívednek is. Más pihentető hobbik, mint például a kertészkedés vagy a főzés, szintén segíthetnek túlélni a stresszes napokat.
  • Kacagj minél többet a mindennapokban: legyen az akár egy vígjáték vagy egy baráti, jó hangulatú találkozó, a nevetés jót tesz a szívednek.
  • A pozitív beállítottság nemcsak a ketyegődre van jó hatással, hanem a hangulatodra is. A krónikus stressz, a szorongás és a düh növelheti a szívbetegség és a stroke kockázatát, de ha megtanulod, hogyan kezeld a stresszt és a szorongást, az segíthet abban, hogy hosszabb ideig maradj egészséges.
Újbuda MR
Kép forrása: Freepik.com

Szűrő- és laborvizsgálatok az Újbuda Medical Centernél

A szív egészségének megőrzése érdekében fontos a vérnyomás, a vércukorszint, a koleszterinszint és a trigliceridek kordában tartása. Járj rendszeresen orvosodhoz ellenőrzésre, és ne feledd az évente esedékes nagyrutin laborvizsgálat elvégzését sem.

Szeretnéd ha gyorsan, szakszerűen és a legmodernebb diagnosztikai eszközökkel kerülne sor az orvosod által szükségesnek tartott MR-vizsgálat, CT-vizsgálat, illetve az egyéb szűrések és laborvizsgálatok elvégzésére?

Kérj időpontot az Újbuda Medical Center magánklinika vizsgálataira online vagy telefonon kényelmesen és egyszerűen!

Egészségügyi központunkban egyéb széleskörű diagnosztikai és terápiás szolgáltatásokat is igénybe vehetsz csekély várakozási idővel, kiemelkedő minőségben, udvarias, páciensközpontú hozzáállás mellett a legprofibb szakemberek közreműködésével.

Képek forrása: Freepik.com

Hirdetés (X)